Prodej jízdních kol
Zajistíme Vám kolo přesně dle Vašich požadavků a to jak hotový výrobek některého z našich smluvních partnerů, tak i kolo složené přesně dle Vašich pokynů a požadavků. Přijďte si vybrat na prodejnu, případně nahlédněte do katalogu nebo jen přijďte s Vaší představou. O zbytek se už postaráme my.
Jak si vybat kolo, respektive bike, no prostě bajk?
Primárně je třeba si zvolit, jak a kde budeme bike používat a k čemu má bike sloužit. Začtěte se níže, dozvíte se řadu užitečných informací.
Typy bajků
FULL MTB
Dá se říci, že to je nějaká ta 1. liga mezi MTB. Jedná se o kolo s odpruženou přední vidlicí a odpruženou zadní stavbou, respektive taky vidlicí. Svou konstrukcí dosahují přední vidlice kola zpravidla daleko vyšších zdvihů než u klasických MTB a tudíž je toto kolo určeno převážně pro tzv. downhill, tj. jízdu z kopce dolů ve velmi náročném terénu, případně pro velmi těžký terén v horách. Tím chceme říct, že pokud pravidelně nepovalíte sjezdovkou dolů a pak zase nahoru, sáhněte níže pro MTB kolo.
MTB
MTB kola jsou stavěna pro jízdu v terénu. Správný výběr se však řídí Vaší potřebou, kde s ním chcete jezdit. Pokud máte rádi těžší terén, náročnější stoupání a nějaký ten sjezdík, sáhněte po kolu, které je vybaveno tomu odpovídající technikou. Tato kola nejsou zrovna nejlevnější. Pokud však budete jezdit v lehčím terénu, postačuje standardní model s normálním vybavení. Zde se již lze dostat na v celku normální cenu. S MTB kolem samozřejmě můžete i na silnici, nicméně jeho charakter tomu moc neodpovídá a kolo Vám to dá rázně najevo svým valivým odporem, hlučností a náročností. Pokud budete jezdit více jak 60% na cestě, sáhněte níže pro CROSS kolo.
CROSS
Když už jste dočetli až tady, je nám jasné, že se do terénu vydáte minimálně. Tím pádem jste správně u tzv. CROOS kola, někdy nazývané i jako TREKING. Je určeno pro lehký terén ve formě šotolinových a hliněných nezpevněných cest a pak pro standardní silnice a cyklostezky. Ve výjimečných případech se s ním můžete vydat i do těžšího terénu, nicméně mějte na vědomí, že CROSS kolo není na toto stavěno. Pokud máte rádi klasickou cykloturistiku s brašnami na nosičích vpředu i vzadu, je toto kolo pro Vás správná volba. Pokud jste však krví silničář, sáhněte níže pro SILNIČNÍ kolo.
SILNIČNÍ
Vy co čtete tuto charakteristiku jste čistokrevní silničáři. Vy víte o kole své, tj. tenké gumy, lehký rám, vysoko sedlovka a nejlépe prázdná cesta. Do terénu ani omylem, to raději vezmete kolo přes rameno a dírám v cestách se vyhýbáte jak můžete.
CITY
Ano to je taktéž silniční kolo, nicméně už to není takový speciál jako výše uvedené, zde se nehraje na každý gram a aerodynamiku. CITY kolo, jak je již z názvu patrno, je určeno výhradně do města. Je trochu robustnější a je stavěno hlavně na pohodu a pohodlný přesun z místa na místo po městě, včetně toho, že v košíku vpředu nebo vzadu si převeze třeba čerstvou zeleninu z farmářského trhu, případně na něm vyrazíte do práce aniž by jste se umazali. Je rovněž odolnější na nerovnosti, výmoly a patníky městských cest a cyklostezek.
DIRT/STREET
Není to zrovna nejběžnější název, nicméně věříme, že jste toto kolo již někde viděli, předpokládáme, že někde ve street parku či na náměstí. Jedná se o speciál stavěný na překonávání různých překážek např. U-ramp, případně jiného občanského vybavení ve městě např. schody, květináče, kašny apod. Zpravidla se na nich pohybují mladí lidé s motorkářskou helmou na hlavě a chráničem kam se podíváte, alespoň ti co to myslí vážně.
DĚTSKÁ KOLA
Málem bychom zapomněli na ty naše nejmenší. Pro ně jsou určena dětská kola, které jsou stavěna zejména dle jejich výšky a zejména s ohledem na jejich bezpečnost. Jedná se zpravidla o 10", 12", 16", 20" a 24" (palcová) kola.
NEVYBRALI JSTE SI
Tak pokud jste dočetli až sem, nenašli jsme pro Vás vhodné kolo touto formou. Nevadí, nezoufejte ... zastavte se u nás osobně a věříme, že se Vám trefíme přesně do vkusu, požadavků, očekávání a konec konců i do Vaší představy o ceně.
ZVOLENÍM TYPU KOLA TO NEKONČÍ !!!
Pokud jste si mysleli, že již máte vybráno a je hotovo, dovolte nám, Vás uvést v omyl. Tyto metody se možná uplatňují jinde, ale né u nás. Pojďme se podívat, jaká velikost rámu Vámi zvoleného typu kola by byla pro Vás ideální.
Výška Vaší postavy v cm | Výška rámu kola dle označení |
---|---|
do 165 cm | 15", 16", S, do 44 cm, do 500 mm |
160 - 170 cm | 17", 18", M, do 48 cm, do 520 mm |
170 - 185 cm | 19", 20" , L, do 52 cm, do 540 mm |
185 - 200 cm | 21", 22", XL, do 55 cm, do 560 mm |
195 - 210 cm | 23", 24", 58-60 cm, nad 580 mm |
nad 210 cm | malířské štafle s kolečky nevedeme, nicméně nezoufejte, zastavte se, něco vymyslíme :-) |
A jak je to s velikostí kol, nevyznáte se v těch palcích? Koukněte níže, tabulka Vám to vysvětlí:
Průměr kola | Typ kola |
---|---|
10", 12", 16", 18", 20", 24" | Dětská kola |
26" | FULL MTB, MTB, DIRT/STREET |
27", 28" | CROSS, Silniční, CITY |